Pengikut

Isnin, 25 Februari 2013

second ct scan

assalamualaikum semua.....

sakit lagi tangan kanan ni pagi ni... semalam en.zaza teman aku gi hospital 4 second ct scan but kali ni dia plus ngan ubat tuk masukkan dalam darah bagi nampak clear sikit bende apa yang dok kacau keselesaan aku ni...hahahaha... dah la malas aku nak pikir lelebih... takdir Allah itu pasti... aku redha je.. baru ckit aku rasa dia nak uji aku... tapi aku nak citer sikit semalam en.zaza teman gi hospital.. first ct scan aku dengan berani telah pergi seorang diri tanpa ada orang teman... punya nak tunjuk macho nak habaq aku tak ketaq... tapi dalam hati subahanallah... aku takut sangat... time tu pas ct scan en.doktor  kata boleh balik aku langka keluar dengan senang hati tapi kepala aku dah sakit pening maybe sebab perut kosong time tu dah kul 11.00... masuk kereta makan jagung kukus dulu kuih pau telan air teh hijau...makan macam orang kebulur pastu aku dah nak pengsan... setengah jam dok dalam kereta sebab tak boleh drive pening kepala... cukup pengalaman tu.. maybe aku ni tak kuat macam setengah orang lain boleh je harungi sorang2... i kan manje... so kena la laki teman... hahahahahaha.....

semalam pepagi aku ngn en.zaza dah sampai hospital... terus gi bahagian x-ray... masuk plak bilik ct scan bagi form n tunggu diorang panggil suh tukar baju hijau hospital tu... pastu diorang masukan tiup kat tangan sebab nak masukan ubat nanti.. sebelum tu nurse tu inject ubat cair darah tak silap la.. en.zaza yang gitau... dia leh sembang akak nurse tu..citer pengalaman dia belajaq nursing tapi kantoi tu kan... aku ni muka dah tak boleh blah... serius aku takut kena cucuk.. dulu time pregnan relaks je aku tadah tangan ni kena cucuk sekarang jadi penakut plak... tu camne aku nak pregnan lagi ni... hajat besau ni... target nak pregnan abih kuat tahun depan dapat sorang jadi le... hahahaha dah aku melalut.... nak tengok muka orang gelabah kena cucuk tangan...


aku tengok muke sendiri pun nak gelak guling-guling.... serius aku takut giler tangan terus jadi keras... aku penakut giler.... dan-dan tu aku rasa sakit perut nak ulang toilet.... tu semua sebab aku takut je.... en.zaza cakap nanti dalam tu diorang buh ubat tau....aku xcaya dia cakap.. aku kata dia memandai je... dalam sejam gak kot dia orang bagi air satu botol besaq 1 liter dah la suh aku minum habiskan sebab diaorang nak start wat... giler la nape tak bagi awal2 boleh aku telan sikit2 ni ko bagi time dekat2 nak masuk bilik ct scan tu.. aku minum dah rasa nak muntah balik ni.... tu pun de lagi suku botol aku xdapat habiskan... dah masuk tu dia orang suh buka tudung n baring... dia center aku tido cun2 nak sambungkan tiup ubat kt tangan... aku dongak kit pala tengok... mak aikkk besarnye syringe tu... banyaknye ubat diorang nak masukkan.... dah la bilik tu sejuk ketaq aku dalam tu...ko bagi selimut pun aku mengigil sejuk + takuttttttt.... pastu diorang mula scan.... so aku ni mati2 ingat ubat tu dah masuk dalam badan... aku relaks je... sekali de sorang juru x-ray masuk bilik tu n cakap " okkk kite nak on ubat yer" sekali dia tekan cam remote tuk ubat tu jalan.... adoiiiiiii sakit gilerr aku dalam tu menjerit la jugak dah la aku penakut tahap gaban... dia plak yang gelabah... " nape2 cik sakit ke" aku jawab la a'aa sakit ni... serius sakit amat2 tangan aku yang letak kat kepala tu terus teranggat cam kena shot karen... zappp kebas tangan mane tak aku menjerit dah la takut tambah plak sakit mengejut camtu... pastu dia gelabah lebih " weiii die sakit la wei... xpe2 dik sabar jap ek...doktor nak scan jap je... aku pun tabah la tanggung sakit tu... badan dh start mengigil tak tau nape mengigil teruk plak tu terhinjut aku... semua doa aku baca selawat la istifar la.. macam2 aku wat nak hilangkan sejuk mengigil n takut aku cuba fokus bende lain... dia cakap sekejap je   tapi wei 45minit gak aku mengigil dalam tu....  dah-dah jangan merungut doktor nak bagi sihat ko kena redha syikin.... moh kite tengok pic budak takut lagi...




 tangan terus keras..... tengok jari pun aku nampak gemuk.... memang gemuk pun....




 muka kena paksa senyum... ai malu tau...orang tengok en.zaza dok ambik gambar... oiitt cukup la en.laki ko kenakan bini ko yang penakut ni...



 ni gambo last sebelum aku mula sakit perut sebab takut.... aku takut smpai sakit perut diaorang tahan aku xbagi masuk toilet suh terus masuk ct scan..... 



lepas wat benda ni semua aku pun melangkak kaki balik rumah n nak upah kek 1 biji sebab aku pun xtau motif aku mintak kek... ke sebab bengong terkejut sakit dalam tu kot...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan