Pengikut

Rabu, 12 Ogos 2015

BOS BARU

wahhhhhh... Nak tuleh apa ni


Moh teros citer... Aku dapat bos baru lelaki... Pangkat doktor falsafah la kan.... Ekceli aku dah kenai dia ni dah sebelum dia jadi bos... Kalau ikut kan dia adalah bos yang ke- 4 sepanjang aku berkhidmat dekat bahagian ni... Ok la sepanjang duduk kat bahagian ni aku rasa aku la yang paling lama... Bayangkan aku dok kat sini dah 4 kali bos bertukar, aku sorang je tak bertukar-tukar jadi maskod ke tugu negara tang ni... Ntah la... Aku rasa orang hat mai pejabat ni mesti menyampah asyik muka aku je yang nak layan diorang... ehhh ok pe aku... Ramah tamah kot.... Xde moody-moody... kahkah iye ke..

Ingat nak letak muka bos aku tang ni.. Tapi xyah la, lagi pun aku xnak dia femes lebih pada aku... kahkah tikam diri sendiri... Ok la berkerja dengan dia... Banyak jugak la yang membantu, leh tolak ansur, leh bawa berbincang, leh dapat SKT tinggi. Hahahaha leh makan-makan, ehh korang tau bos aku ni suka belanja kami makan.. Aku sepanjang dok bahagian ni dengan dia gemok kot.. ehh bukan sebab makan je ek.. Aku gemuk sebab peknen... Xnak ngaku gemuk tu.... Selalu dia akan buat jamuan tiap 2bulan sekali, dia akan bagi duit untuk makan-makan... Cukup bulan plak hulur lagi beli barang-barang jajan ke roti ke biskut ke air kotak ke ape-ape je la untuk kami mengunyah petang-petang... Tapi kami ni memang kaki makan.. Pas lunch hour je teros call budak praktikal ke budak SKP ke yang otw balik opis suh singgah gerai cucur belikan cucur pisang ke donut ke kopok lekor ke dan ubi ketuk ke... Tapi budak pratikal n SKP tu memang la kan sangat menjaga aku asal beli je semua tala atas meja aku.. Nampak tak niat nak gemukkan aku.. Jeles la tu sebab aku comel... hahahaha tak nak citer yang tu... Sebab citer tu nanti aku cerita bahagian lain.. Sayang la kalau citer tang ni, idea bukan datang selalu... Doakan aku untuk menulis lagi... hahahaha


Bos aku ni dia tegas tapi baik tapi ikot dan dia la.. Mati aku kalau dia baca... Hahaha tak pe dia xkan baca punya.. Leh sambung kutuk lagi... hahaha tapi kan sejak dia ada kan... Opis aku dia ada tv ada astro ada bilik mesyuarat bilik dia pun besar... Mana ada opis yang letak TV besaq lengkap Astro lagi, ni semua kes dia tengok tv hat gambar goyang-goyang lari-lari la ni.. Hat tak stress jadi stress.. Ade peti sejuk habuan aku buat stok susu... hahaha aku tumpang je... Ade SKP untuk tolong kami hat dua kuntum buat kerja... ehhh macam-macam pembaharuan la sejak dia ada... Nak buh ke idak gambor dia ni.. Dia ni kalau aku letak gambor dia kena cari hat dia hensem-hensem kalau tidak kang susah... Tapi takyah la kang popular plak dia... hahahahaha


Tapi ada satu kes aku begang je dengan student dia.. Time tu aku baru masok balik bertugas sebab bercuti panjang sebab bersalin.. So cam biasa la student dia datang teros masok opis dia bincang-bincang la pasal program diorang la kan... Sekali student dia perempuan keluar.. Muka abih kerek la kan.. Datang tepi aku cakap "korang, nantikan ada call dari overseas dia ade nak bincang dengan kiteorang, tapi kiteorang takde, nak mintak korang jawabkan call tu n minta diorang tu call kiteorang semula dalam pukul 11 nanti, sebab kiteorang ade kelas n korang memang duduk kat sini kan".... Aku ni tengok je budak tu kecik beso kecik beso... Ape takde adab sungguh budak pompuan ni kan.. Dok korang kiteorang diorang.. Takde la aku nak dia panggil aku puan ke cik ke tapi takat akak ke makcik pun aku tak kisah lagi.. Ni dah macam budak terencat je cakap ngan aku ni dah kenape kau..... Tahu la aku nampak awek muda sekali pun nak samakan dengan student pratikal n SKP.. Tapi ko berlajar beradab dulu.. Nak je aku sepak time tu.. Tapi aku adab sangat tinggi aku just jeling je n aku jawab dekat dia"ok nanti kiteorang suh diaorang call korang balik iyeee"... Budak pratikal name syafiq tu perasan aku dah hangin, elok je budak tu blah terus dia datang cakap dekat aku "alah kak ekin budak tu memang camtu, lagi pun dia xkenal kak ekin, kak ekin kan baru masok keje, pastu nampak muda plak tu dia ingat kak ekin cam kami-kami je, tu yang korang dorang tu". Ehh kau tahu akak ko tengah marah.... hahahah

Ape lagi ye nak cite pasal dia... Yang tu je la.. Kang aku lagi mengarut bek tak payah.. Korang bukan kenal pun kalau aku cerita... hahahaha...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan